2013-11-22 ACTUACIÓN EN DONOSTIA

DONOSTIA 22 de NOVIEMBRE de 2013
2013 AZAROaren 22an. DONOSTIA

Zuzendaritza//Dirección Técnica y Artística:
Mari Carmen Muñoz ,Jone Goirizelaia, Mikel Ruiz Eskudero, Mikel G. Pujana, Jose Luis González, Koldo Zabalaren laguntzarekin
Orkesta // Orquesta: Kissar ensemble. Zuzendaria// Director: Asier Eguskiza
Bertsolariak:Jon Maia, Igor Elortza
Sopranoa//Soprano: Carmen Romeu
Korala // Coral: Ugaoko sarea abesbatza. Zuzendaria// Director:  Ius Perez
Txalapartariak: Asier González y Urtzi Ugalde 
DJ: Aitor Perez (Norte Apache)
Ezkenografia//Escenografía: Olatz Kaltzada 
Jantziak// Vestuario: Ester Abín, Atrezzo (bilbao), Trapu Zaharrak (Mungia) 
Argi eta Oinu teknikariak//Iluminación y Escenografía: Soinueder
MakiIlaje eta ileapandegia//Maquillaje y Peluquería: 
Begoña Dominguez, Pilar Aspiri, Itziar Bárcena y Marian Alcañiz 


 PROGRAMA / EGITARAUA

ILARGIBETEA ETA AMAIA OPERAKO ESPATADANTZA
PLENILUNIO Y ESPATADANTZA DE LA ÓPERA AMAIA

Euskalherriko zenbait menditan, euskaldun gehienak, kristautasunere bihurturik zeudenean, bazeunden oraindik euskaldun batzuk gauaren jaunari bere hildakoen argitan otri egiten zietenak, bere dantza erritualekin etsaiei aurre egiteko prestatzen.

En algunos montes de Euskal Herria, cuando casi todos los vascos se rendían al cristianismo, todavía existían algunos que rendían culto al astro de la noche y a la luz de los muertos preparándose mediante sus bailes rituales para hacer frente a sus enemigos.

Sopranoa//Soprano: Carmen Romeu

Kapitainak// capitanes: 
Erlantz Atutxa
Karlos de las Heras
      
Jesus Guridiren musikarekin // Música de Jesús Guridi.
Victor Olaetaren koreografia baten oinarrituta. // Basado en la coreografía de Victor Olaeta

NAFARROA

OLDARRA BALLET BIARRITZ-OLDARRA MIARRITZEKO BALLETA

 M eme M  (Mari emakume Mitologikoa)

Emakume baten bidai mitologikoa, haurtzarotik, heldutasunerarte. Bizitzaren bidaia izango da, mundu mitologikoa agertzeko aitzakia. Mitologia emakumearen begietatik ikusiko dugu eta emakumeak euskal mitologiaren eremu horretan duen nortasuna, indarra eta boterea azalduko dira. Amaieran, guztia gaur egungo gizarte errealera eramango dugu.

El viaje mitológico de una mujer desde la niñez hasta la madurez. Este viaje es la disculpa para que aparezca el mundo mitológico. Veremos la mitología a través de los ojos de la mujer y la fuerza y personalidad de ésta en ese mundo. Al final, proyectaremos todo eso en la sociedad actual. 

SARRERA // INTRODUCCIÓN
Bertsolari-en eta txalaparta-ren ondoan, hiru espirituk, mundu magikoan sartzen gaituzte eta bizitza ematen diote istorio guztiari.

Tres espíritus, junto a los bertsolaris y la txalaparta nos introducen en un mundo mágico y dan vida a la historia.


SORGINAK:  Goirizelaia  Jone,  Muñoz Mª Carmen   
BERTSOLATIAK: Jon Maia, Igor Elortza

BASOA // EL BOSQUE

 Mari basoan dago, zuhaitz artean.Neskatxoak mundu mitologikoa deskubritzen du. Hasieran beldurrez, eta gero pozik.


Mari se adentra en el bosque y se inicia el viaje mitológico. Los Iratxos la despiertan, los arboles y los eguzkilores cobran vida, asi como los temibles jentiles. La niña descubre ese mundo, primero con miedo pero luego es feliz.
Mari: Naia Egileor, Irune Aguirreazaldegui   
Sugar: Javier Arrieta, Xabier Franco
ERREKA // EL RÍO 

Nerabezaroan dago neskatoa, helduxeagoa da, errekan ari da arropa garbitzen. Lanean, emakumea, gaztetatik. Bakarrik dago, halako batean mutila agertzen da eta urrutian kantu bat entzuten da, Lamiak agertzen dira.



Mari ha crecido, está en el río,  limpia la ropa, la mujer trabaja siempre desde la niñez, está sola, aparece Sugaar y escuchan un canto lejano, son las Lamias.


ERROMERIA ETA AKELARRE 

LA ROMERÍA Y EL AKELARRE 

Erromerian ari dira neska eta mutil gazteak, begiradak, keinuak… bikoteak egiten dira. Mari, Sugaarrekin elkartzen da, festak aurrera darrai ta giroa berotzen eta erotzen doa, gaua iristen eta berarekin Akelarrea. Beltzezko gizonak zelatan dabiltza. 



En la romería los jóvenes y las jóvenes se miran, coquetean, buscan pareja. Mari, se encuentra con Sugaar que la corteja, la fiesta sigue adelante y el ambiente se caldea, llega la noche y con ella el Akelarre. Los hombres de negro vigilan.

Mari: María Gabiola, Miren Tejero
Sugar  eta Akerra: Erlantz Atutxa

INKISIZIOA, SUA // LA INQUISICIÓN 

Akelarrearen ondoren, Mari etxean dago, Sugaar lanean dabil eta Marik belarrak biltzen ditu. Salda bat prestatzen ari da, baga biga higa… ez dago bakarrik, beltzezko gizonak agertzen dira, emakumea ermaten dute indarkeriaz, ez dute gustoko egiten duena, ordezkatzen duena, baina zein da bere delitua?

Mari esta en casa después del Akelarre, Sugaar trabajando, Mari recoge hierbas que utiliza para preparar su comida y pociones, canta mientras cocina, Baga biga higa… pero no esta sola, los hombres de negro la vigilan, no les gusta lo que hace, como es lo que representa, por eso la cogen por la fuerza con violencia, ¿cual es su delito?
Mari: Edurne Merlo

GAURKO MARI // LA ACTUAL MARI 


Mari gure gizarte garaikideko emakumea da, egunero lanera doa eta etxeko lanak egiten ditu, lan neketsua da, ez du superbotererik, oztopo, arazo, eraso eta diskriminazio askori egin behar die aurre, gaur egungo emakumea da.

Mari es  una mujer de nuestro tiempo, todos los días va al trabajo y hace las labores de casa es un trabajo duro, no tiene superpoderes y tiene que hacer frente a todas las dificultades, los problemas y los ataques, a la discriminación. Es la mujer de hoy, que con su personalidad y fuerza es capaz de superarlo todo.
Mari: Juncal Ibinaga
Sugar: Josu Ikeseta

             
MUSIKA // MÚSICA
Popular.  Aita Donostia, Jesus Aranbarri, Jesus Guridi, Francisco Escudero, Mikel Laboa, 
Juan Carlos Perez, Jose Mª Usandizaga.

KOREOGRAFIA // COREOGRAFÍA

 Begoña Crego, Jone Goirizelaia, Mari Carmen Muñoz ,Ines Uriarte ,Koldo Zabala





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